«Стильно, модно, молодіжно». Однойменна фраза повністю описує діяльність героїні нашого інтерв‘ю. 20-річна Яна Янковська з Рівного має всі шанси стати відомою дизайнеркою не лише на теренах України, а за її межами. Її речі власного бренду «YANKOVSKA» їдуть закордон. Німеччина і Норвегія вже побачила, що шиє Рівне. А незабаром і побачить увесь світ. Як «вистрелити» у власному бізнесі і головне – полюбити цю справу від голки з ниткою і аж до готового вбрання – читайте в інтерв’ю спецпроекту “ЦіКава”.

– Хто така Яна Янковська? Познайом наших читачів з цією дівчиною.

– Творча. Цілеспрямована. Перспективна. Амбітна. Дуже відкрита – і найбільше ціную цю рису в людях. Адже сама легко налагоджую комунікацію. Не можу не сказати про чесність. Я – чесна по відношенню до себе, і до тих, хто біля мене. У тому числі, чесна зі своїми працівниками.

– Хто ти за освітою? І чому взялася до дизайнерської справи?

– В один із зимових січневих вечорів 2019 року, я різко зрозуміла, що хочу потрапити на курси з пошиття одягу. До того, я не знала ні термінології, ні бази, яка мені зараз, ой, як стає в нагоді. Місць в омріяній мною групі не було, але для мене це не стало перепоною. Адже, головне – це бажання. Вже за день я була присутньою на занятті. Що цікаво: я стала 7 ученицею в групі, коли та вміщала в себе тільки 6. Не скажу, що мені було легко навчатися. Та після курсів прийшла в дизайнери вже з базовими знаннями. Нині це дає змогу мені легко спілкуватися із моїми кравчинями, пояснювати їм, як я бачу образ. А освіта у мене – «підприємець-економіст». І знання, здобуті в університеті, мені теж пригодилися у старті власної справи.

З 20-річною Яною Янковською ми познайомилися. Розкажи при свій бренд одягу «YANKOVSKА»?

– Вересень 2019 року – це фактичний старт мого бренду. Я сама придумую дизайн моїх костюмів, суконь, кюлотів. Вигадую все до дрібниць і займаюся усім теж сама. Від розробок та замовлень бірок, вибору тканин, ведення сторінок в інстаграмі, підбору розміру клієнту, та, безпосередньо, реалізації і продажу. Серед клієнтів та знайомих ходить думка, що бренд одягу «YANKOVSKА» «вистрелив» із самого початку. Моїми першими «ластівками» можна назвати трикотажні костюми вільного крою. Нині візитка – шкіряні луки, моя «NEW YEAR COLLECTION YANKOVSKA».

– Про стартовий капітал. Важливе питання для усіх, хто починає бізнес.

– Це дійсно важливо (посміхається, – авт.). Я закінчила курси, захистила диплом бакалавра, і вже думала братися за бренд. Та спершу вирішила закрити всі весільні замовлення, а в мене їх на той час було чимало (Яна працювала ведучою свят – авт.). І після того хотіла почати у спокійному ритмі займатися новою справою. Та в мій день народження, а це влітку, привітання надихнули вже і зараз займатися брендом, не відкладаючи нічого на завтра. Я ніколи не мала боргів і не люблю займати гроші, тому починати хотілося із власних заощаджень. Тож, стартувала з того, що у мене було. Фактично, з декількох тисяч гривень.

– Банальне запитання: чи страшно було починати свою справу?

– Я дуже цього хотіла. А те, чого прагнеш, має властивість збуватися. І ви мрійте та вірте у свої сили! І, моє улюблене: працюйте, багато працюйте!

– Коли ти зрозуміла, що це “твоє”?

– Я розцвітаю, коли мова лише заходить за мій бренд, адже живу ним. І вкладаю у нього не лише гроші, час – одну з найдорожчих валют, а й всю себе, свою душу. Мабуть, це і є те, що сміливо можна назвати “моє”.

Наталія КВІТКА