Рівненщина долучилася до Всеукраїнського проекту Благодійного Фонду Порошенка щодо розвитку інклюзивної освіти.
– Впровадження інклюзивної освіти на Рівненщині розпочалося ще у 2012 році, окреслились чіткі завдання у 2014 році, коли Марина Порошенко взяла під свою опіку особливих дітей. Від того часу наша область з кожним роком збільшує охоплення інклюзією. До прикладу: у Дніпропетровській області, де кількість населення на порядок більше, навчання організоване у майже 150 школах, а у нас – у 158, – зауважив начальник управління освіти і науки Рівненської ОДА Григорій Таргонський.
У рамках соціальної програми «Інклюзивна освіта – рівень свідомості нації» того ж фонду у Дніпрі відбувся наставницький тренінг для спеціалістів Рівненської, Київської, Херсонської та Харківської областей. Всього було підготовлено 48 тренерів-наставників по 12 для кожного регіону. Тренінг проводили міжнародні тренери-практики, які мають досвід у створенні інклюзивно-ресурсних центрів, здійснення комплексної оцінки розвитку дитини, складанні індивідуальної програми розвитку дитини, наданні корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами.
Учасники, які отримали сертифікати наставників-тренерів, протягом 2-х днів проводитимуть навчання вже для шкільних команд Рівненщини.
– Багато років особливі діти навчались вдома індивідуально. Тепер вони мають можливість отримувати знання у звичайних школах разом із однолітками. У нас бували випадки, коли після занять із гарним фахівцем повністю знімались діагнози, – підкреслила головний спеціаліст по роботі з регіонами Благодійного Фонду Порошенка Аліна Мельник.
У залі обласного інституту післядипломної педагогічної освіти зібралось близько 200 вчителів Рівненщини, серед яких корекційні педагоги, психологи, асистенти вчителя, заступники директорів шкіл. Вчитимуться навчати дітей з особливими потребами, підтримувати одне одного. Створюватимуть комунікаційну платформу для батьків та спеціалістів, аби надати індивідуальну допомогу дітям, які мають труднощі з соціалізацією, навчанням тощо.
– У вас сьогодні унікальна можливість втілити теорію в практику. Через тренінгові заняття ми разом зрушимо пласт, який називається інклюзія. Навчимося на практиці, а не в уяві, надавати якісні освітні послуги особливим діткам, – резюмувала ректор Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Алла Черній.
До відома.
На Рівненщині інклюзивне навчання організовано у 158 школах, що на 62 більше, ніж у попередньому році. Функціонує 282 інклюзивні класи, в яких навчається 358 дітей з особливими освітніми потребами. Для учнів та дітей в умовах інклюзивного навчання організовано корекційну роботу відповідними спеціалістами. Для супроводу дітей введено 217 посад асистента вчителя, повідомляє прес-служба управління освіти і науки Рівненської ОДА.