10 років у Рівному мешканці вулиць Дворецької і Малорівненської чекали безпечного підземного пішохідного переходу під залізницею. За цей час на цій ділянці залізниці трапилося кілька нещасних випадків, у тому числі й з фатальними наслідками. Минулого року, здавалося б, це питання зрушило з мертвої точки – там мали облаштувати тунель і навіть розробили проект, як він буде виглядати та де знаходитися.
Все б нічого, та ось тільки мешканці, коли дізналися, де планують облаштувати тунель, виступили проти цього. Мовляв, це місце не зручне для людей, які там проживають, навчаються, ходять до церкви.
Як розповіла голова опікунської ради НВК №14 Наталія Задорожна, проблема з переходом цих колій назріла давно.
– Люди роками стихійно переходили колії, протоптали стежку від житлових будинків. Поруч знаходиться школа, церква і всі мешканці йдуть саме цією стежкою, щоб перейти залізницю. Нині проектом пропонують облаштувати тунель неподалік, але, коли місце обирали ніхто не порадився із мешканцями. Відтак, якщо тунель зроблять там, людям доведеться обходити. І якщо ще дорослі подумають про безпеку, то діти за звичкою підуть тією ж таки стихійною стежкою, наражаючи себе й далі на небезпеку. Тому нам би дуже хотілося, аби міські посадовці прислухалися до людей, а не витратили шалені кошти на тунель, який не вирішить проблему, – коментує жінка.
Підтримує мешканців і депутат Рівненської міськради по цьому округу Анатолій Чугуєвець. За його словами, питання облаштування безпечного переходу через цю ділянку колій обговорювали з 2008 року.
– Тоді навіть залізниця погодилася зробити підвищення на коліях у цьому місці, аби поїзди, що курсують, знижували швидкість і не наражали на небезпеку пішоходів. Та згодом в країні змінилася влада, цей проект відпав, а колією Укрзалізниця пустила швидкісні потяги. Зрозуміло, що я, як депутат разом із міським головою, управліннями почали шукати інші варіанти вирішення проблеми. Зійшлися на облаштуванні підземного тунелю, через який мешканці прилеглих вулиць зможуть безпечно перейти залізничні колії. Так, у 2018 році були виділені кошти та розроблено проект такого тунелю. Щоправда, місце, яке вибрала комісія не зовсім вдале та зручне для людей, які користуватимуться цим переходом. Тому мешканці звернулися до мене з проханням допомогти зробити безпечним і зручним перехід цих колій. Наразі спільно з профільними управліннями шукаємо, чи можливо вирішити цю проблему. Та я вважаю, що тунель, навіть в запроектованому місці, краще, аніж та ситуація, яка є зараз. Ми будемо відстоювати будівництво тунелю в зручному місці, та у разі якщо не буде можливості, не будемо блокувати будівництво згідно запропонованого проекту. Більше того, особисто я буду добиватися фінансування на реалізацію проекту, адже на цьому етапі – це остновне питання, – зазначив Анатолій Чугуєвець.
У свою чергу міський голова Рівного Володимир Хомка запевненив, що обране місце для облаштування тунелю єдине, де його можна зробити без додаткових зусиль і зайвих витрат.
– Люди пропонують «посунути» тунель на 100 чи 200 метрів далі, ніж це передбачили проектанти. Цю ситуацію вже вивчала спеціальна комісія. Так, дійшли висновку, що якщо робити тунель там, де вимагають люди, то потрібно буде дуже заглиблюватися в землю. Там дуже близько ґрунтові води, тому доведеться робити каналізаційно-насосну станцію, яка відведе усю ту воду. Це дуже специфічна та дорога робота. Мешканці того масиву навіть не уявляють, наскільки це складно. Ставити насоси, «підтягувати» електроенергію та робити трансформаторну підстанцію. Якщо орієнтуватися на те місце, що хочуть люди, а не на висновки спеціалістів, то будівництво тунелю обійдеться мінімум в 40 мільйонів гривень. Нині ж його оцінюють приблизно в 20 мільйонів. Зрозуміло, що ні міський бюджет, ані залізниця не виділятимуть такої суми і цей підземний перехід існуватиме лише на папері. Тому ми пропонуємо мешканцям облаштувати тунель там, де й передбачено проектом. Будемо спілкуватися, побачимо, чи дійдемо згоди, – додав мер.
Тим часом мешканці кажуть, що раніше про такі обмеження ніхто не казав і надіються, що міські чиновники підуть на компроміс та знайдуть можливість облаштувати тунель найбільш наближеному місці до того, що просять люди. Чи матимуть підземний тунель під залізницею басівкутці чи й далі наражатимуть себе на небезпеку, перебігаючи колії – покаже час.